Tarayıcınız JavaScript desteklemiyor.
Popüler Haberler
Pencereyi
Kapat

ÖNCEKİ VE SONRAKİ HABERLER

DAHA YENİ Yerli elektroşok silahı Wattozz'un ilk görselleri ortaya çıktı
Yerli elektroşok silahı Wattozz'un ilk görselleri ortaya çıktı10.8.2018 14:10:00
Note 9'un fiyatı artacak mı? Samsung Pay ve Bixby dijital asistana ne oldu?
Note 9'un fiyatı artacak mı? Samsung Pay ve Bixby dijital asistana ne oldu?10.8.2018 13:36:34
Genç girişimciler bunları yapmadan girişim yapmayın
Genç girişimciler bunları yapmadan girişim yapmayın10.8.2018 13:29:41
SK Hynix 4D-NAND belleklere geçiyor
SK Hynix 4D-NAND belleklere geçiyor10.8.2018 12:33:00
Bitcoin ödemeleri sms ile yapılabilecek
Bitcoin ödemeleri sms ile yapılabilecek10.8.2018 12:00:00
Yanlış Beslenme Alışkanlıkları ve Sonuçları
Yanlış Beslenme Alışkanlıkları ve Sonuçları10.8.2018 11:51:28
İlk Palm akıllı telefon görselleri geldi
İlk Palm akıllı telefon görselleri geldi10.8.2018 11:30:00
Japon robot uzmanı 10 yaşındaki çocuğa benzeyen robot geliştirdi
Japon robot uzmanı 10 yaşındaki çocuğa benzeyen robot geliştirdi10.8.2018 11:00:00
Netflix, Ant-Man and the Wasp ile Marvel'e veda edecek
Netflix, Ant-Man and the Wasp ile Marvel'e veda edecek10.8.2018 10:30:00
Xiaomi Mi 8X sertifika onayından geçti
Xiaomi Mi 8X sertifika onayından geçti10.8.2018 10:00:00
Hayatta kalma oyunlarına yeni bakış açısı Blastlands
Hayatta kalma oyunlarına yeni bakış açısı Blastlands10.8.2018 09:00:00
WhatsApp'ta güvenlik açığı tespit edildi
WhatsApp'ta güvenlik açığı tespit edildi10.8.2018 08:00:00
Samsung Galaxy Watch ön inceleme
Samsung Galaxy Watch ön inceleme10.8.2018 03:57:26Görüntülenen Haber
Samsung Galaxy Note 9 nasıl olmuş?
Samsung Galaxy Note 9 nasıl olmuş?10.8.2018 02:12:24
Astronomlardan tam 44 yeni gezegen keşfi: İşte detaylar
Astronomlardan tam 44 yeni gezegen keşfi: İşte detaylar10.8.2018 00:15:28
Galaxy Note 9 ile Fortnite oynadık!
Galaxy Note 9 ile Fortnite oynadık!9.8.2018 22:45:22
DARPA, İHA'ları sürekli havada tutmak için lazerle şarj edecek
DARPA, İHA'ları sürekli havada tutmak için lazerle şarj edecek9.8.2018 22:00:00
Suudi Arabistan, Tesla'dan iki milyar dolarlık hisse satın aldı
Suudi Arabistan, Tesla'dan iki milyar dolarlık hisse satın aldı9.8.2018 21:11:00
God of War 'New Game+' güncellemesi yakında geliyor
God of War 'New Game+' güncellemesi yakında geliyor9.8.2018 20:30:00
Bixby tabanlı Galaxy Home akıllı hoparlör duyuruldu
Bixby tabanlı Galaxy Home akıllı hoparlör duyuruldu9.8.2018 20:15:00
Galaxy Note 9 vs Galaxy Note 8 karşılaştırması
Galaxy Note 9 vs Galaxy Note 8 karşılaştırması9.8.2018 19:55:00
Galaxy Note 9, Türkiye'de ön siparişe açıldı! İşte ön siparişe özel fırsatlar
Galaxy Note 9, Türkiye'de ön siparişe açıldı! İşte ön siparişe özel fırsatlar9.8.2018 19:35:09
Fornite Android bugün yayınlanıyor: Nasıl indirilir?
Fornite Android bugün yayınlanıyor: Nasıl indirilir?9.8.2018 19:07:39
Galaxy Watch resmen tanıtıldı! İşte Galaxy Watch özellikleri ve fiyatı
Galaxy Watch resmen tanıtıldı! İşte Galaxy Watch özellikleri ve fiyatı9.8.2018 18:56:16
Samsung Galaxy Note 9 tanıtıldı! Galaxy Note 9 özellikleri ve Türkiye fiyatı
Samsung Galaxy Note 9 tanıtıldı! Galaxy Note 9 özellikleri ve Türkiye fiyatı9.8.2018 18:24:34
DAHA ESKİ

TÜM YORUMLAR 22 ADET

FORUMDA BAK
Yorum sıralamasını yandaki menüden değiştirebilirsiniz:
Biliyorum, biraz geç cevap veriyorum ama mazur görün. Youğun çalışıyorum.
quote:
Lütfen saçmalamayın. Tdk sitesinde Bayan kelimesine yer verilmişse o zaman kullanılabilir diye bir şey yok.

Bu cümlemde sözüm size değildi zaten, üzerine gittiğimiz bu konunun bir çok noktasında sizinle hemfikir olduğumuzu düşünüyorum.

Sevgilerimle ve saygılarımla, hoşçakalın.
e1ektronick - 19.8.2018, 05:59 +1
Zaten yazdığım şey tam anlamı ve kullanım şeklidir, kullanılmalıdır/zorunludur diye bir şey demedim ki hiç. İlgili kelimelerin karşılığını yazdım. Kaldı ki Sayın kelimesi de bir saygı ifadesidir. Gerektiği gibi kullanıldığında zaten, "Sayın" ile "Bay/Bayan" kelimelerinin kullanım yeri farklıdır. Kaldı ki "Kadın/Erkek" kelimelerinin de kullanım yeri de farklıdır. Aynen Kadın Futbol Takımı denmesi gerekirken Bayan Futbol Takımı denmesi gibi.
lterlemez - 13.8.2018, 21:03 0
Türk Dil Kurumu, her yıl bir değişiklik yapıyor, bir çoğu akla ve mantığa sığmayan değişiklikler. Türk Dil Kurumu'nun bir kelimenin yazılışı hakkında yıllar içinde yaptığı değişiklikleri eskiden günümüze kadar olan çeşitleri ile görmek mümkündür. Neye göre değiştirdiği ise asla bilinmemekte ve bu her yıl yapılan değişikliklerin belli bir kuralı yok. TDK: ben böyle istedim.

Yaşadığım ülke sınırları içinde hangi bölge olursa olsun şu anki yaşıma kadar hiç kimse bana (bir soyisim düşünelim ve bu "Mutlu" olsun) "Bay Mutlu" diye hitap etmedi. Ya da ben başka birine "Bay Tanpınar" diye hitap etmedim.

Aynı durum kadınlar içinde geçerli. Mesela soyismi Mutlu olan bir kadına "Merhaba Bayan Mutlu" diye hitap edilmedi şu ana kadar Türkiye'de. Sayın hitap şekli kullanılabilir, isminden sonra Hanım denilebilir ya da direkt Hanımefendi diye de hitap edilebilir ki bu sizin özgüveninizle alakalı olarak KADIN diyemediğiniz için ama asla Türkçe'de bayan kelimesine yer yoktur.

Lütfen saçmalamayın. Tdk sitesinde Bayan kelimesine yer verilmişse o zaman kullanılabilir diye bir şey yok.

Benzer bir bilgi için; “Rastgele” mi, “rasgele” mi?

Sevgilerimle ve saygılarımla, başarılar diliyorum.
e1ektronick - 13.8.2018, 03:06 0
Apple Watch' geçer mi acaba
Francis .J. Underwood - 12.8.2018, 19:10 0
esim ve kendime önsiparis gectim, önsipariste ayrica wireless sarj cihazi ücretsiz veriliyor aldigim yerde. Ilk akilli saat deneyimim olacak Eylül ortasi teslim edilmeye baslanacakmis.
Ülke: Almanya
eDDiè - 12.8.2018, 16:53 0
Gear S2 kullanıyorum bence hala görünüş olarak her kesime uygun.
DH Misafiri - 12.8.2018, 15:40 0
Aynı ben yav
Mianfei - 12.8.2018, 12:21 0
Bay ve bayan kelimeleri hitap ederken kullanılan kelimelerdir ve yabancı kelimelerden (ör: İngilizce) Mr. ve Mrs./Miss (hitap ederken evli/bekar ayrımı da yapmadığımız için ikisinde de bayan) kelimelerinin karşılığıdır. Bizde soyisim ile hitap pek yerleşik olmadığı için erkek ve kadın kelimelerine eş anlamlıymış gibi kullanıyoruz. Hal buki, "Bay Çevik", "Bay ve Bayan Çevik" vb. şekilde kullanılması gereken hitap kelimeleridir.
lterlemez - 12.8.2018, 06:14 0
Şarjı 15 günden az gidiyorsa övmenin anlamı yok.
mericx - 11.8.2018, 13:08 0
Hep erkekler öne çıkıyordu(hala da öyle ama)kadınları da düşünmeleri çok iyi olmuş.
Quard - 11.8.2018, 00:23 0