Tarayıcınız JavaScript desteklemiyor.
Popüler Haberler
Pencereyi
Kapat

ÖNCEKİ VE SONRAKİ HABERLER

DAHA YENİ Xiaomi Mi CC9, yeni ve gelişmiş Mimojiler ile geliyor
Xiaomi Mi CC9, yeni ve gelişmiş Mimojiler ile geliyor30.6.2019
ABD hükümeti, mesajlaşma uygulamalarındaki uçtan uca şifrelemeyi yasaklamayı düşünüyor
ABD hükümeti, mesajlaşma uygulamalarındaki uçtan uca şifrelemeyi yasaklamayı düşünüyor30.6.2019
Tesla, Çin'deki Model S'in neden park halindeyken alev aldığını açıkladı
Tesla, Çin'deki Model S'in neden park halindeyken alev aldığını açıkladı30.6.2019
Nvidia GeForce RTX Super ekran kartlarının fiyatları belli oldu
Nvidia GeForce RTX Super ekran kartlarının fiyatları belli oldu30.6.2019
ADATA akıllı televizyonlara yönelik yeni depolama ürününü duyurdu
ADATA akıllı televizyonlara yönelik yeni depolama ürününü duyurdu30.6.2019
Last Day of June kısa süreliğine ücretsiz
Last Day of June kısa süreliğine ücretsiz30.6.2019
Samsung Galaxy A90 kızaklı kamera ile gelmeyebilir
Samsung Galaxy A90 kızaklı kamera ile gelmeyebilir30.6.2019
Google, “Fast Share” isimli yeni bir dosya paylaşım yöntemi geliştiriyor
Google, “Fast Share” isimli yeni bir dosya paylaşım yöntemi geliştiriyor30.6.2019
Redmi markası altında Max modeli çıkmayacak
Redmi markası altında Max modeli çıkmayacak30.6.2019
SpaceX, dev roketi Starship için tarih verdi
SpaceX, dev roketi Starship için tarih verdi30.6.2019
PS5’e ait olduğu iddia edilen benchmark skoru görüntülendi
PS5’e ait olduğu iddia edilen benchmark skoru görüntülendi29.6.2019
BMW yöneticisi: “Elektrikli araç teknolojisine geçiş konusu fazla abartılıyor”
BMW yöneticisi: “Elektrikli araç teknolojisine geçiş konusu fazla abartılıyor”29.6.2019
2si1 | 2005'ten 2019'a Türkiye'de fiyat değişimi
2si1 | 2005'ten 2019'a Türkiye'de fiyat değişimi29.6.2019Görüntülenen Haber
Apple Mac Pro artık ABD’de değil, Çin’de üretilecek
Apple Mac Pro artık ABD’de değil, Çin’de üretilecek29.6.2019
Google’ın yeni internet kablosu Afrika ve Avrupa’yı birbirine bağlayacak
Google’ın yeni internet kablosu Afrika ve Avrupa’yı birbirine bağlayacak29.6.2019
Çin-ABD ticari savaşı duruluyor: G20 sonrasında Trump’tan Huawei için iyi haber
Çin-ABD ticari savaşı duruluyor: G20 sonrasında Trump’tan Huawei için iyi haber29.6.2019
Google önümüzdeki ay SwiftKey uygulamasının Gmail'e erişimini kaldırabilir
Google önümüzdeki ay SwiftKey uygulamasının Gmail'e erişimini kaldırabilir29.6.2019
Türkiye'nin dördüncü Mi Store mağazası Marmarapark AVM'de açıldı
Türkiye'nin dördüncü Mi Store mağazası Marmarapark AVM'de açıldı29.6.2019
Google, 4 ekranlı ve kitap gibi katlanabilen akıllı telefon patenti aldı
Google, 4 ekranlı ve kitap gibi katlanabilen akıllı telefon patenti aldı29.6.2019
Lenovo Z6'nın ekran özellikleri resmen açıklandı
Lenovo Z6'nın ekran özellikleri resmen açıklandı29.6.2019
Cyberpunk 2077 sabit diskte 80 GB yer kaplayacak
Cyberpunk 2077 sabit diskte 80 GB yer kaplayacak29.6.2019
Google Play sertifikası alan Honor 20 Pro global pazara göz kırptı
Google Play sertifikası alan Honor 20 Pro global pazara göz kırptı29.6.2019
Kuzey Kore, yeni yerli akıllı telefon modeli Pyongyang 2425'i tanıttı
Kuzey Kore, yeni yerli akıllı telefon modeli Pyongyang 2425'i tanıttı29.6.2019
Donanımhaber Anadolu Kartalı Tatbikatı'nda
Donanımhaber Anadolu Kartalı Tatbikatı'nda29.6.2019
Bixby uygulama mağazası faaliyete başladı
Bixby uygulama mağazası faaliyete başladı29.6.2019
DAHA ESKİ

TÜM YORUMLAR 37 ADET

FORUMDA BAK
Yorum sıralamasını yandaki menüden değiştirebilirsiniz:
Neden o kadar vergi veriyoruz çünkü o vergilerle toplanan paraları birilerinin yemesi lazım bu devirde para yemek de kolay iş değil marifet lazım öyle her babayiğit yapamaz. Mesela önüne bir anda 2 milyar $ koydular al ye yiyebiliyor san dediler nasıl yapacaksın hiç o kadar parayı görmemişsin. Ama misal adam yıllardır yok o ihaleyi aldım yok bu işi bitirecem diye dünyanın parasını götürmüş nasıl oluyorsa yemiş bitirmiş. Mesela ben konyadayım adam devletten 15 milyon ₺ para almış köprü yapacam diye sonra devletin aklına gelmiş ne oldu lan bizim köprü diye adam göndermiş bakmışlar köprü yerinde yok babacığım burada köprü yok demişler dönüp geri gitmişler Ankara'ya. Kimsenin de aklına gelmemiş köprü için verdiğimiz para nerede diye. Bak bu meziyettir işte. Ben elektriği suyu 1 gün geç ödesem devlet anında kesiyor. Ama 15 milyon ₺ nın hesabını adama soramıyor. Şimdi biz %50 60 vergi vermesek bu köprü yol vs güzel hizmetleri memleketimize kazandıran güzel abilerimiz ne yapacak taş mı yesin bu adamlar. Onun için bu insanlara sahip çıkmak lazım herkesin karı değil bu işler.
snakefatih - 1.7.2019, 07:57 +4
O hangi çiftlik be kimse de yorumlarda tahmin etmeye çalışmamış herkes 10 sene önce aldığı bilgisayarının derdinde
Glitz - 1.7.2019, 00:10 0
Hangi ülkeler mesela bunlar?
Ya arkadaş şu adamı ciddiye alıp bir de tartışıyorz ya şimdi.Trumptan bahsediyorum üstüne alınma hemen.Trump güçlü dolardan şikayetçiymiş.
ilkerinanç - 30.6.2019, 21:56 0
Olay kur ile alakalı değil sadece kur değil alınan vergiler aşırı. Bu ülke tamamen bir vergi cenneti ve halkı köle gibi kazandığı paranın %30-40 vergi adı altında alınan haraca veriyor.
Yıllardan beri 1 araba alıyor isek bunun 1.5 fiyatında parayı devlete vergi olarak veriyoruz, cep telefonu da artık aynı komuna ulaştı. Diğer zorunlu ihtiyaçlardan da alınan vergiler aşırı yüksek bana kimse kur vs. diye laf etmesin devletimiz sorunlu bu zamana kadar başa gelenler halkı için değil kendi çıkarları ve ideolojileri adına yönetildi bu ülke. Pc vs. ise kur tabi ki etkiliyor ama birde kur üsttü kazancın dibine vurup, millete kan kusturan tekel satıcılarında piyasaya etkisini unutmamak lazım.
# Ace # - 30.6.2019, 21:31 0
Dolar diğer ülkelerde yükselmedi mi? Trump bile güçlü dolardan şikayetçi. Buyurun kaynak : https://www.finansgundem.com/haber/trump-guclu-dolardan-sikayet-etti-fedi-sucladi/1392130
SigSauer6 - 30.6.2019, 21:04 0
Sen bilgi sahibisin Allahtan yoksa halimiz ne olurdu dimi?
Dünyada neden dolar yükselmedi peki?İran Rusya Venezuela gibi ülkeler haricinde?
Birader doların. bir gecede 2 katına çıkmasını herhangi bir ekonomik şablon ile veya iktisadi formülle açıklayamazsın.
Yıllarca süper hiper enflasyon olur yüzde 60-70 lerden aşağı düşmez. Dolar 10 senelik dilimde binlerce katına çıakr o zaman çıakrsın ya birader sen yapamıyorsun yönetemiyorsun bu ekonomiyi dersin.
Hükümete direkt olarak saldırı olmadığı sürece sabit seyrinde gidiyor 2002-2013 arası da böyle zaten.Sizin dediklerinizden etkilenseydi dünyanın kırıldığı dünyada binlerce iinsanların iflas edip intihar ettiği 2008 krizinden sonra olurdu bu tarz olaylar.
Ha birde entersan birşey var Amerikanın ekonomisini etkileyen ,dünyada doları diğer bütün paralar karşısında değer kaybettiren olaylarda bizde nedense dolar değer kazanıyor.Bunun da bir izahı yok.
Var mı sayın iktisat profesörü kardeşim?
ilkerinanç - 30.6.2019, 19:17 +1
ben senin "2013 yılından sonra ne oldu da ülkeye dolar yağmaktan vazgeçti acaba?" bu soruna cevap verdim. iktisat bilimi ve sayılar ortada. bu işin sana göresi, bana göresi yok. 2013 yılından önce yaşanan dolar bolluğu (bol olan ucuz olur) ve sonrasından yaşanan dolar kıtlığı (kıt olan pahalı olur) bizim değil abd merkez bankasının kararları sonucu oldu.
quote:
Ve bu yüzden 1 gecede 20 milyar doları bir de ellerinde yeterince Türk liraları olmadığı için Türk lirası borçlanarak aldılar kurun bir anda yükselmesine sebep oldular..

bahsettiğin konu döviz piyasasındaki spekülatif ataklar ile ilgili ve tamamen yanlış anlamış gözüküyorsun. türk bankalarının londra swap piyasasına tl arzını kesmesiyle londra piyasası açık pozisyonlarını kapatamadı ve tl açığa satış yapamadılar ya da çok yüksek maliyet ile yaptılar. dolayısıyla bahsettiğin mekanizma ile tl'nin dolar karşısında değer kaybetmesinin önüne geçildi.
lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.
fimeral - 30.6.2019, 18:20 0
Şimdi yazacaklarımı okumadan yorum yapanlar da olacaktır ama ben yazacağım genede... Öncelikle ülkenin durumu iyi demek için aptal olmak lazım, durum malum... Ancak asıl sorun gelir gider dengesinden çok, rakamların büyümesi ve günümüz durumunun kötülüğü nedeniyle tüketici alışveriş yapma güdüsünün düşmesi var kanımca...
Rakamlar google'dan alınma, hata varsa uyarırsınız.
2005 Net Asgari Ücret 350 TL
2019 Net Asgari Ücret 2020 TL
2005 Öğretmen Maaşı 9/1 707 TL
2019 Öğretmen Maaşı 9/1 3699 TL
2005 Memur Maaşı En Düşük 556 TL
2019 Memur Maaşı En Düşük 3076 TL
2005 1. Sınıf Hakim Maaşı 2980 TL
2019 1. Sınıf Hakim Maaşı 14.508 TL

Mesut Bey'in söylediği 2005'teki 1125 USD değerindeki bilgisayarı asgari ücretli birisi o gün 4,18 maaşı kadar bir rakama alabiliyorken bugün aynı bilgisayarı 3,25 maaşıyla alabiliyor... Yani iş asgari ücret ise geçmişe göre gelişme var...
Aynı bilgisayar hesaplamasını öğretmene göre yaparsak; o gün 2 maaşından biraz fazlasıyla alabildiği bilgisayarı 1,76 maaşıyla alabiliyor...
He 1125 USD 6525 TL yapıyor... O rakamı bir bilgisayara vermeye razı olmak zor bugün tabi... :D
Kısacası geçmişe göre satın alınan malların %300-400 rakamlar büyümüş ancak gelirler de büyümüş... Ama işsizlik son 1-2 yılda eskiye göre daha yüksek, insanlar iş bulmakta zorlanıyorlar, işi olan ücret almakta zorlanıyor, sorunun büyüğü bu aslen...
Geleceğe bakışımız hiç iyi değil maalesef... Tüketici güven endeksi (ekonomist değilim ama sanırım buydu terim) çok düşük günümüzde ve bu nedenle insanlar alışveriş yapmak istemiyor...
Sonuçta her şeyi asgari ücrete göre hesaplıyorsak! telefon ucuzlamış bile... :D
java - 30.6.2019, 16:30 +4
Dolar bazinda en guclu PC islemcisi
4 sene once 4790k cikis fiyati: 340 dolar
gecen sene 9900k cikis fiyati: 488 dolar
Dolarin enflasyon hesabina gore 4790k cikis fiyati bugun icin 368 dolar.
Kisacasi sadece Turkiye degil Dunya'da da fiyatlar artiyor.
Ote yandan gecmiste 4 cekirdek islemci high end iken bugun 8 cekirdek high end, seneye 12 cekirdek high end olacak. Yani 8 cekirdek islemci olmadan bazi oyunlarda problem yasiyorsun, gecmiste 4 cekirdekte bile yasamiyordun.
Son kullanici icin konusuyorum profesyonel kullanici icin olan islemcilerden bahsetmiyorum.
Turkiye icin konusursak son yillarda Turkiye fakirlesti artik, bunu gormemek icin kor olmak lazim.
L.J - 30.6.2019, 16:24 +2
Ve bu yüzden 1 gecede 20 milyar doları bir de ellerinde yeterince Türk liraları olmadığı için Türk lirası borçlanarak aldılar kurun bir anda yükselmesine sebep oldular..